Felanmälan

Felanmälan TV, Bredband och telefoni

Felanmälan för TV och bredband görs till Sappas kundtjänst antingen:

1. Ringa dem tel 0770-45 73 47 (v.g. uppge Brf. Ekegården)

Vardagar: 08:00 – 19:00

Helger: 10:00 – 14:00.


2. Lägg en felanmälan via deras hemsida. 

Gå in på deras hemsida Sappa.se | Sappa och välja "Sök adress". Lägg in din adress och "Gå vidare". Därefter kan du lägga upp en profil och godkänna användarvillkoren. (Detta är enbart de villkor som ingår i föreningens avtal med Sappa. Du åtar dig inget genom att godkänna villkoren.) Därefter kan du logga in på ditt konto med bankid och starta ett ärende (felanmälan).

Har ni fast telefoni via Sappa så görs felanmälan på ovanstående sätt.


OBS! Ändring ang. Felanmälan från 2024-01-01

Då vi  i styrelsen upplever att felanmälningsärenden tar längre tid för åtgärd när de hanteras via HSB samt att HSB - som mellanhand - även debiterar föreningen en avgift för varje ärende, så  tar styrelsen själva emot ALLA felanmälningar från våra medlemmar från 2024-01-01. En stor del av ärendena gäller just service/reparation av element eller värmepumpen/fläktkonvektorn, vilket vi själva kan beställa. Föreningen sparar då onödiga utgifter för administrationsavgifter till HSB samt att vi kan beställa service snabbare för våra medlemmar. Det är fortfarande viktigt att anmäla ENDAST sådana fel som föreningen ansvarar för (v.g. läs mer i våra stadgar).  I annat fall blir bostadsrättsinnehavaren själv betalningsskyldig. Har ni frågor kontakta gärna någon av oss i styrelsen.

V.g. felanmäl till styrelsen på  emailadress:    styrelsen@ekegarden.nu  

Vid akuta fel efter kontorstid kontakta Securitas på 010-470 55 98. Akuta fel kan till exempel vara en vattenläcka eller strömavbrott.  Vattenläcka i badrummet? Se nedan. 

OBS! Värmepumpen i badrummet kan läcka lite vatten på golvet om man inte tömt vattenkoppen. V.g. gör töm och gör rent koppen i första hand (se servicemanual Rengöring av värmepump och filter), i andra hand ring HSB Felanmälan på en vardag.  Detta är inget akut fel och Securitas ska EJ larmas då föreningen blir debiterade höga kostnader för en sådan serviceutryckning, som dessutom kan vänta till närmsta vardag. 

Vi har dessutom infört som rutin att Securitas -  vid samtliga påringningar från våra medlemmar - i sin tur måste ringa styrelsens ordförande Peter Stenqvist, för att höra om/hur de ska agera eller om det kan vänta till nästa vardag. Styrelsen kommer alltså att vara ett filter mellan medlemmarna och Securitas så inte föreningen drar på sig onödiga kostnader.